Skip to main content

کار ابتدایی کارتوگرافی جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف برای تهیه نقشه و نمایش گرافیکی آن می باشد و جایگاه کارتوگرافی در فرآیند تولید نقشه بعنوان تمام کننده نقشه می باشد .

از این جنبه کارتوگرافی با مجموعه خاصی از مسائل سرو کار دارد و این مسائل به صو رت تئوری و عملی بوده که اساسا در همه فعالیت های تولید نقشه مشترک و معمول می باشند.

کارتوگرافی تمامی فعالیتهای علمی /فنی و هنری با هدف تولید نقشه ها ونمایشهای مرتبط بر اساس داده های (اندازه گیریهای میدانی، عکسهای هوایی ، تصاویر ماهواره ای، مواد آماری) جمع آوری شده بوسیله نظامهای دیگر است.

بعلاوه، کارتوگرافی شامل مطالعه نقشه ها بعنوان مدارک علمی همراه با کاربری آنها می باشد. در این معنا، کارتوگرافی به “کارتوگرافی خاص 3” یعنی نمایش داده تا تکثیر و چاپ نقشه ها محدود می شود : یعنی اینکه در کاربردهای عملی این تعریف، جمع آوری داده های

اولیه، نقشه برداری زمینی و فتوگرامتری بعنوان نقشه برداریهایی که بوسیله نظامهای دیگری از قبیل زمین شناسی، امار، سرشماری جمعیت و غیره انجام گردیده، حذف می شوند.

اصول و مبانی کارتوگرافی - کتاب آموزش کارتوگرافی, کارتوگرافی در نقشه برداری, کارتوگرافی چیست؟, کارتوگرافی چیست, دانلود کتاب کارتوگرافی, دانلود کتاب اصول و مبانی کارتوگرافی, دانلود کتاب آموزش کارتوگرافی, دانلود جزوه کارتوگرافی, دانلود جزوه اصول و مبانی کارتوگرافی, دانلود جزوه آموزش کارتوگرافی, دانلود پی دی اف آموزش کارتوگرافی, دانلود اصول و مبانی کارتوگرافی, جزوه آموزش کارتوگرافی, اصول و مبانی کارتوگرافی, آموزش کامل کارتوگرافی, آموزش کارتوگرافی برای دانشجویان نقشه برداری, آموزش کارتوگرافی برای دانشجویان, آموزش کارتوگرافی

امروز جزوه تایپ شده اصول و مبانی کارتوگرافی را برای دانشجویان رشته نقشه برداری آماده کرده و در سایت قرار داده ایم.این جزوه متعلق به آموزشکده نقشه برداری کشور می باشد.

برای دانلود جزوه به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

دانلود : دانلود با لینک مستقیم

ورودی ها

  • دانلود جزوه کارتوگرافی pdf