25-11-2019, 06:33 PM
(آخرین تغییر در ارسال: 30-11-2019, 02:29 PM توسط avinpanahi.)
كارشناسي ارشد مهندسي مکانیک در دانشگاه هاي ایران به 5 گرایش و چندین زیرگرایش تقسیم می شود که عبارتند از: گرایش ساخت و تولید، گرایش طراحی کاربردی، گرایش تبدیل انرژی، گرایش مهندسی پزشکی-بیومکانیک، گرایش سیستم محرکه خودرو، گرایش طراحی سیستم های دینامیکی خودرو، گرایش سازه بدنه خودرو، گرایش مکاترونیک، گرایش تسلیحات و گرایشهای طراحی و ساخت خودروهای نظامی
گرایش های کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی مکانیک
كارشناسي ارشد مهندسي مکانیک در دانشگاه هاي ایران به پنج گرایش و چندین زیرگرایش تقسیم می شود که عبارتند از:
مهندسی مکانیک- گرایش ساخت و تولید
مهندسی مکانیک- گرایش طراحی کاربردی
مهندسی مکانیک- گرایش تبدیل انرژی
مهندسی مکانیک- گرایش سیستم محرکه خودرو
مهندسی مکانیک- گرایش طراحی سیستم های دینامیکی خودرو
مهندسی مکانیک- گرایش سازه بدنه خودرو
مکاترونیک
مهندسی پزشکی- گرایش بیومکانیک
مهندسی تسلیحات- گرایش سلاح
مهندسی طراحی و ساخت خودروهای نظامی- گرایش طراحی دینامیک خودرو
مهندسی طراحی و ساخت خودروهای نظامی- گرایش سازه و بدنه خودرو
مهندسی طراحی و ساخت خودروهای نظامی- گرایش نیروی محرکه خودرو
ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی
مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید
متخصصان این گرایش با تكنولوژيهای مربوط به ابزارسازي، ريخته گري ، جوشكاري، فرم دادن فلزات، طراحی كارگاه يا كارخانه هاي توليدي، ساخت و توليد ماشين آلات صنايع (كشاورزي ، نظامي، ماشين سازي، ابزارسازي ، خودروسازي و ... سر و کار دارند. فارغ التحصيلان اين دوره قادر خواهند بود در صنايعي مانند ماشين سازي، ابزارسازي، خودروسازي ، صنايع كشاورزي، صنايع هوايي و تسليحاتي به ساخت و توليد ماشين آلات، طراحي كارگاه و يا كارخانههای توليدي بپردازند و نظارت و بهره برداري و اجراي صحيح طرحها را عهده دار شوند. دروس اين دروه شامل مطالبي در مورد نحوه توليد، طراحي قالبهاي پرس، طراحي قيد و بندها، كار و برنامه ريزي با ماشينهاي اتوماتيك، اصول كلي و نحوه كار با ماشينهاي دستي و تعمير و نصب تمام سرويسهاي صنعتي ميباشد و درصد نسبتا بالايي از آنها به صورت عملي ارائه مي گردد. با توجه به پیشروی کشور به سمت خودكفايي صنايع، اين رشته داراي بازار كار خوبي است.
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
هدف از این گرایش تربيت متخصصاني است كه بتوانند در مراكز توليد و كارخانهها به طراحی اجزاء و مكانيزم ماشين آلات مختلف بپردازند. فارغ التحصيلان ميتوانند در كارخانجات مختلف نظير خودروسازي، صنايع نفت، صنایع نظامی، صنایع تسلیحاتی، صنایع هوافضا، ذوب فلزات و صنايع غذايي و ... مشغول به کار شوند. از جمله دروس اين دوره مي توان دروس مقاومت مصالح، طراحي اجزاء، ارتعاشات، کنترل و ديناميك را نام برد. در اين رشته زمينه اشتغال و بازار كار خوبی وجود دارد.
مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی
اين رشته در به كار بردن علوم و تكنولوژي جهت طراحی و محاسبه اجزاء سيستمهايي كه اساس كار آنها مبتني بر تبديل انرژي، انتقال حرارت و جرم است به متخصصان كارآيي لازم را ميدهد و آنها را جهت فعاليت در صنايع مختلف مكانيك آماده ميسازد. فارغ التحصيلان اين دوره قادر به طراحي و محاسبه اجزا و سيستمها در بخشهاي عمدهاي از صنايع نظير صنعت نفت و گاز، صنایع هوایی، صنایع نظامی، صنايع خودروسازي ، نيروگاهها، صنايع غذايي، ذوب فلزات و ... هستند.
ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی
مهندسی مکانیک گرایش مهندسی پزشکی - بیومکانیک
دانشجوي مهندسي پزشكي گرايش بيومكانيك با به كارگيري مفاهيم مكانيكي در زمينههاي پزشكي آشنا ميشود. اهميت اين رشته زماني آشكار ميشود كه بدانيم جلوههاي مختلف انساني، جنبههاي مكانيكي قوي دارد. مثلاً در ساخت دست، پا و قلب مصنوعي بايد يك متخصص بيومكانيك در مورد نحوه حركت اندامهاي ياد شده نظر بدهد. همچنين در زمينه سازگاري محيط صنعتي و غيرصنعتي با بدن انسان علم بيومكانيك نقش مهمي را ايفا ميكند. از جمله دروس لازم برای این گرایش میتوان به ديناميك و ارتعاشات در مهندسي پزشكي، خواص مواد مهندسي، مقدمهاي بر كاربرد مواد مهندسي در پزشكي، مكانيك سيالات، كينزيولوژي و بيومكانيك مقدماتي، ارتز و پروتز، طراحي اجزاء، ديناميك ماشين، ترموديناميك و انتقال حرارت، طراحي و توليد به كمك كامپيوتر، شيمي عمومي، بيوشيمي اشاره کرد.پیشرفت در این شاخه به ساخت قلب مصنوعی ، دریچه های قلب ، مفاصل مصنوعی درک بهتر از عملیات و کارکرد قلب ، ریه ، شریان ها ،مویرگ ها ،استخوان ها ،غضروف ها ،تاندون ها، دیسکهای بین مهره ای و پیوندهای سیستم اسکلتی-عضلانی بدن شده است.
کانال تلگرام کارشناسی ارشد مکانیک به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.
عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
مهندسی مکانیک گرایش سیستم محرکه خودرو
امروزه قوای محرکه خودرو به لحاظ نحوه تامين انرژی و طراحی بهينه توجه طراحان زيادی را به خود جلب نموده است. هماکنون قوای محرکه خودروها، غالبا موتورهای درونسوز از نوع اشتعال جرقهای و يا اشتعال فشاری هستند. اين موتورها دارای انواع مختلفی است که میتوان از ديدگاههای متفاوتی آنها را دستهبندی نمود. موتورهای دوزمانه و چهار زمانه، موتورهای کاربراتوری و انژکتوری، پاشش مستقيم (درون سيلندر) و يا غيرمستقيم (درون منيفولد)، بنزينی، گازوييلی، گازسوز، دوگانهسوز، الکلی، تنفس طبيعی، سوپرشارژ (پرخورانی) و توربوشارژ، از انواع موتورها هستند که بر مبنای احتراق داخلی عمل مینمايد. البته مبحث انواع سوخت های جايگزين، همچون سوخت های زيستی، هيدروژن و ديگر مواد پاک و همچنين انرژیهای الکتريکی در قالب خودروهای برقی يا هيبريدی و يا انرژی خورشيدی از ديگر موضوعات در مبحث قوای محرکه است.
در گرايش قوای محرکه مهندسين در جهت طراحی بهينه موتور برای کاهش مصرف سوخت و بهبود پارامترهای عملکردی موتور نظير توان و گشتاور تلاش میکنند. همچنين سيستمهای جانبی همچون سيستمهای خنککاری موتور و سيستمهای تهويه مطبوع خودرو از جمله مواردی است که در فضای رقابتی طراحی باعث چشمگير شدن ويژگیهای يک سيستم طراحی شده میگردد. مهندسين خودرو در اين گرايش نياز به تسلط بر مکانيک جريان سيالات و انتقال حرارت ناشی از آن دارند. از نرم افزارهای تحقيقاتی در اين زمينه میتوان به GT Power ، Kiva و AVL FIRE اشاره نمود.
دریافت مشاوره رایگان
مهندسی مکانیک گرایش طراحی سیستم های دینامیکی خودرو
راحتی سفر به معنای کاهش ضربات ناشی از ناهمواريهای سطح جاده به سرنشينان يکی از مهمترين پارامترها در طراحی خودروی مناسب به شمار میرود. همچنين فرمان پذيری خودرو در جاده، علیالخصوص در پيچهای تند موضوع مهم ديگری است که بايد به آن توجه داشت. از طرف ديگر يکی از ملزومات خودروی ايمن، داشتن سيستم ترمز کاملا مطمئن است. اين موضوعات سرفصل مباحثی هستند که به تفصيل درگرايش سيستم های تعليق، ترمز و فرمان مورد بررسی قرار میگيرند. برای اين منظور، دانشجويان با تکنولوژيهای مختلف روز دنيا در زمينه تعليق، ترمز و فرمان آشنا شده، سپس مبانی طراحی آن را آموزش ديده، ضمن شناخت دقيقتر سيستمهای تعليق و فرمان، با روشهای شبيهسازی و حل عددی معادلات ديناميکی خودرو آشنا میشوند.
کانال تلگرام کارشناسی ارشد مکانیک به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.
عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
مهندسی مکانیک گرایش سازه بدنه خودرو
بدنه ايمنتر، زيباتر و سبکتر، عامل موفقيت خودروسازها در قرن بيستويکم خواهد بود. امروزه طراحان کارخانجات بزرگ توانستهاند با استفاده از مواد پيشرفته مهندسی طحهايی را در بدنه خودرو ارائه نمايند که تا کنون نظيرش ديده نشده بود و بعضا در روياها و تخيل يافت میشد. برای طراحی و ساخت چنين خودروهايی، نياز به دانش کامل در زمينه مواد، مقاومت آنها، مکانيزم ها، طراحی و محاسبات مهندسی و همچنين فرآيندهای توليد میباشد. ايمنی بدنه تنها با محاسبات دقيق مهندسی دست يافتنی خواهد بود. در اين راستا طراحی سازه خودرو بر اساس جذب انرژی بهينه در برخورد و تصادف اهميت ويژهای دارد. نرم افزارهای شبيهسازی نظير Abaqus ، Ansys، LS-Dyna، MADYMO از جمله نرمافزارهای مورد استفاده در اين زمينه هستند.
مهندسی مکانیک گرایش مکاترونیک
مکاترونیک یا مهندسی مکانیک و الکــترونیک تلفیق سه رشته مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مهندسی کامپیوتر است. این رشته سعی بر آن دارد تا نگاهی یکپارچه به سیستمهای تشکیل شده از اجزای مکانیکی - الکترونیکی - کنترلی و نرمافزار داشته باشد .واژه مکاترونیک توجه شما را به علم مکانیک و الکترونیک جلب میکند. اما هدف مکاترونیک ایجاد و استفاده از ارتباط داخلیِ میان رشتههای مهندسی مرتبط با اتوماسیون و خودکارسازی است، تا یک نمایه از کنترلِ پیشرفته را در سیستمهای ترکیبی به خدمت بگیرد. مهندسی مکاترونیک یک مجموعه بین رشتهای تلفیقی از پوشش اهداف مشترک رشتههای مهندسی مکانیک، مهندسی برق،مهندسی کنترل و مهندسی کامپیوتر پدیدآمده است. هدف مکاترونیک این است که به سیستمهای سادهتر، ارزانتر، راحتتر و انعطافپذیرتر دست یابیم. در نگاه دیگر فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکاترونیک با دید جامعی که از علوم مهندسی (مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر) دارند میتوانند بر اجرای طرح های مهندسی نظارت داشته و برای آنها برنامه ریزی نمایند.
ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوره كارشناسی ارشد مهندسی مکانیک شامل 24 واحد درسی، 2 واحد سمینار و 6 واحد پایاننامه میباشد، که از این بین باید 9 واحد از بین درس های اجباری و 15 واحد از دروس اختیاری پاس کرد.
گرایش های کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی مکانیک
كارشناسي ارشد مهندسي مکانیک در دانشگاه هاي ایران به پنج گرایش و چندین زیرگرایش تقسیم می شود که عبارتند از:
مهندسی مکانیک- گرایش ساخت و تولید
مهندسی مکانیک- گرایش طراحی کاربردی
مهندسی مکانیک- گرایش تبدیل انرژی
مهندسی مکانیک- گرایش سیستم محرکه خودرو
مهندسی مکانیک- گرایش طراحی سیستم های دینامیکی خودرو
مهندسی مکانیک- گرایش سازه بدنه خودرو
مکاترونیک
مهندسی پزشکی- گرایش بیومکانیک
مهندسی تسلیحات- گرایش سلاح
مهندسی طراحی و ساخت خودروهای نظامی- گرایش طراحی دینامیک خودرو
مهندسی طراحی و ساخت خودروهای نظامی- گرایش سازه و بدنه خودرو
مهندسی طراحی و ساخت خودروهای نظامی- گرایش نیروی محرکه خودرو
ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی
مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید
متخصصان این گرایش با تكنولوژيهای مربوط به ابزارسازي، ريخته گري ، جوشكاري، فرم دادن فلزات، طراحی كارگاه يا كارخانه هاي توليدي، ساخت و توليد ماشين آلات صنايع (كشاورزي ، نظامي، ماشين سازي، ابزارسازي ، خودروسازي و ... سر و کار دارند. فارغ التحصيلان اين دوره قادر خواهند بود در صنايعي مانند ماشين سازي، ابزارسازي، خودروسازي ، صنايع كشاورزي، صنايع هوايي و تسليحاتي به ساخت و توليد ماشين آلات، طراحي كارگاه و يا كارخانههای توليدي بپردازند و نظارت و بهره برداري و اجراي صحيح طرحها را عهده دار شوند. دروس اين دروه شامل مطالبي در مورد نحوه توليد، طراحي قالبهاي پرس، طراحي قيد و بندها، كار و برنامه ريزي با ماشينهاي اتوماتيك، اصول كلي و نحوه كار با ماشينهاي دستي و تعمير و نصب تمام سرويسهاي صنعتي ميباشد و درصد نسبتا بالايي از آنها به صورت عملي ارائه مي گردد. با توجه به پیشروی کشور به سمت خودكفايي صنايع، اين رشته داراي بازار كار خوبي است.
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
هدف از این گرایش تربيت متخصصاني است كه بتوانند در مراكز توليد و كارخانهها به طراحی اجزاء و مكانيزم ماشين آلات مختلف بپردازند. فارغ التحصيلان ميتوانند در كارخانجات مختلف نظير خودروسازي، صنايع نفت، صنایع نظامی، صنایع تسلیحاتی، صنایع هوافضا، ذوب فلزات و صنايع غذايي و ... مشغول به کار شوند. از جمله دروس اين دوره مي توان دروس مقاومت مصالح، طراحي اجزاء، ارتعاشات، کنترل و ديناميك را نام برد. در اين رشته زمينه اشتغال و بازار كار خوبی وجود دارد.
مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی
اين رشته در به كار بردن علوم و تكنولوژي جهت طراحی و محاسبه اجزاء سيستمهايي كه اساس كار آنها مبتني بر تبديل انرژي، انتقال حرارت و جرم است به متخصصان كارآيي لازم را ميدهد و آنها را جهت فعاليت در صنايع مختلف مكانيك آماده ميسازد. فارغ التحصيلان اين دوره قادر به طراحي و محاسبه اجزا و سيستمها در بخشهاي عمدهاي از صنايع نظير صنعت نفت و گاز، صنایع هوایی، صنایع نظامی، صنايع خودروسازي ، نيروگاهها، صنايع غذايي، ذوب فلزات و ... هستند.
ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی
مهندسی مکانیک گرایش مهندسی پزشکی - بیومکانیک
دانشجوي مهندسي پزشكي گرايش بيومكانيك با به كارگيري مفاهيم مكانيكي در زمينههاي پزشكي آشنا ميشود. اهميت اين رشته زماني آشكار ميشود كه بدانيم جلوههاي مختلف انساني، جنبههاي مكانيكي قوي دارد. مثلاً در ساخت دست، پا و قلب مصنوعي بايد يك متخصص بيومكانيك در مورد نحوه حركت اندامهاي ياد شده نظر بدهد. همچنين در زمينه سازگاري محيط صنعتي و غيرصنعتي با بدن انسان علم بيومكانيك نقش مهمي را ايفا ميكند. از جمله دروس لازم برای این گرایش میتوان به ديناميك و ارتعاشات در مهندسي پزشكي، خواص مواد مهندسي، مقدمهاي بر كاربرد مواد مهندسي در پزشكي، مكانيك سيالات، كينزيولوژي و بيومكانيك مقدماتي، ارتز و پروتز، طراحي اجزاء، ديناميك ماشين، ترموديناميك و انتقال حرارت، طراحي و توليد به كمك كامپيوتر، شيمي عمومي، بيوشيمي اشاره کرد.پیشرفت در این شاخه به ساخت قلب مصنوعی ، دریچه های قلب ، مفاصل مصنوعی درک بهتر از عملیات و کارکرد قلب ، ریه ، شریان ها ،مویرگ ها ،استخوان ها ،غضروف ها ،تاندون ها، دیسکهای بین مهره ای و پیوندهای سیستم اسکلتی-عضلانی بدن شده است.
کانال تلگرام کارشناسی ارشد مکانیک به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.
عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
مهندسی مکانیک گرایش سیستم محرکه خودرو
امروزه قوای محرکه خودرو به لحاظ نحوه تامين انرژی و طراحی بهينه توجه طراحان زيادی را به خود جلب نموده است. هماکنون قوای محرکه خودروها، غالبا موتورهای درونسوز از نوع اشتعال جرقهای و يا اشتعال فشاری هستند. اين موتورها دارای انواع مختلفی است که میتوان از ديدگاههای متفاوتی آنها را دستهبندی نمود. موتورهای دوزمانه و چهار زمانه، موتورهای کاربراتوری و انژکتوری، پاشش مستقيم (درون سيلندر) و يا غيرمستقيم (درون منيفولد)، بنزينی، گازوييلی، گازسوز، دوگانهسوز، الکلی، تنفس طبيعی، سوپرشارژ (پرخورانی) و توربوشارژ، از انواع موتورها هستند که بر مبنای احتراق داخلی عمل مینمايد. البته مبحث انواع سوخت های جايگزين، همچون سوخت های زيستی، هيدروژن و ديگر مواد پاک و همچنين انرژیهای الکتريکی در قالب خودروهای برقی يا هيبريدی و يا انرژی خورشيدی از ديگر موضوعات در مبحث قوای محرکه است.
در گرايش قوای محرکه مهندسين در جهت طراحی بهينه موتور برای کاهش مصرف سوخت و بهبود پارامترهای عملکردی موتور نظير توان و گشتاور تلاش میکنند. همچنين سيستمهای جانبی همچون سيستمهای خنککاری موتور و سيستمهای تهويه مطبوع خودرو از جمله مواردی است که در فضای رقابتی طراحی باعث چشمگير شدن ويژگیهای يک سيستم طراحی شده میگردد. مهندسين خودرو در اين گرايش نياز به تسلط بر مکانيک جريان سيالات و انتقال حرارت ناشی از آن دارند. از نرم افزارهای تحقيقاتی در اين زمينه میتوان به GT Power ، Kiva و AVL FIRE اشاره نمود.
دریافت مشاوره رایگان
مهندسی مکانیک گرایش طراحی سیستم های دینامیکی خودرو
راحتی سفر به معنای کاهش ضربات ناشی از ناهمواريهای سطح جاده به سرنشينان يکی از مهمترين پارامترها در طراحی خودروی مناسب به شمار میرود. همچنين فرمان پذيری خودرو در جاده، علیالخصوص در پيچهای تند موضوع مهم ديگری است که بايد به آن توجه داشت. از طرف ديگر يکی از ملزومات خودروی ايمن، داشتن سيستم ترمز کاملا مطمئن است. اين موضوعات سرفصل مباحثی هستند که به تفصيل درگرايش سيستم های تعليق، ترمز و فرمان مورد بررسی قرار میگيرند. برای اين منظور، دانشجويان با تکنولوژيهای مختلف روز دنيا در زمينه تعليق، ترمز و فرمان آشنا شده، سپس مبانی طراحی آن را آموزش ديده، ضمن شناخت دقيقتر سيستمهای تعليق و فرمان، با روشهای شبيهسازی و حل عددی معادلات ديناميکی خودرو آشنا میشوند.
کانال تلگرام کارشناسی ارشد مکانیک به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.
عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
مهندسی مکانیک گرایش سازه بدنه خودرو
بدنه ايمنتر، زيباتر و سبکتر، عامل موفقيت خودروسازها در قرن بيستويکم خواهد بود. امروزه طراحان کارخانجات بزرگ توانستهاند با استفاده از مواد پيشرفته مهندسی طحهايی را در بدنه خودرو ارائه نمايند که تا کنون نظيرش ديده نشده بود و بعضا در روياها و تخيل يافت میشد. برای طراحی و ساخت چنين خودروهايی، نياز به دانش کامل در زمينه مواد، مقاومت آنها، مکانيزم ها، طراحی و محاسبات مهندسی و همچنين فرآيندهای توليد میباشد. ايمنی بدنه تنها با محاسبات دقيق مهندسی دست يافتنی خواهد بود. در اين راستا طراحی سازه خودرو بر اساس جذب انرژی بهينه در برخورد و تصادف اهميت ويژهای دارد. نرم افزارهای شبيهسازی نظير Abaqus ، Ansys، LS-Dyna، MADYMO از جمله نرمافزارهای مورد استفاده در اين زمينه هستند.
مهندسی مکانیک گرایش مکاترونیک
مکاترونیک یا مهندسی مکانیک و الکــترونیک تلفیق سه رشته مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مهندسی کامپیوتر است. این رشته سعی بر آن دارد تا نگاهی یکپارچه به سیستمهای تشکیل شده از اجزای مکانیکی - الکترونیکی - کنترلی و نرمافزار داشته باشد .واژه مکاترونیک توجه شما را به علم مکانیک و الکترونیک جلب میکند. اما هدف مکاترونیک ایجاد و استفاده از ارتباط داخلیِ میان رشتههای مهندسی مرتبط با اتوماسیون و خودکارسازی است، تا یک نمایه از کنترلِ پیشرفته را در سیستمهای ترکیبی به خدمت بگیرد. مهندسی مکاترونیک یک مجموعه بین رشتهای تلفیقی از پوشش اهداف مشترک رشتههای مهندسی مکانیک، مهندسی برق،مهندسی کنترل و مهندسی کامپیوتر پدیدآمده است. هدف مکاترونیک این است که به سیستمهای سادهتر، ارزانتر، راحتتر و انعطافپذیرتر دست یابیم. در نگاه دیگر فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکاترونیک با دید جامعی که از علوم مهندسی (مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر) دارند میتوانند بر اجرای طرح های مهندسی نظارت داشته و برای آنها برنامه ریزی نمایند.
ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوره كارشناسی ارشد مهندسی مکانیک شامل 24 واحد درسی، 2 واحد سمینار و 6 واحد پایاننامه میباشد، که از این بین باید 9 واحد از بین درس های اجباری و 15 واحد از دروس اختیاری پاس کرد.